Sunday, August 15, 2010

[Aku] Ramadhan Datang Lagi


Assalamualaikum

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah kerana aku masih mampu untuk bertemu dengan Ramadhan sekali lagi. Masih lagi mampu untuk menjalani ibadah berpuasa. Syukur. Tragedi tahun lepas membuatkan aku takut. Sebabnya keadaan aku yang sangat-sangat tidak sihat. Aku bercuti dari kuliah hampir seminggu.

Bulan puasa sering dikaitkan dengan Bazar Ramadhan. Baru-baru ini dikejutkan pula berita sedih yang berlaku di Bazar Ramadhan di Jasin, Melaka. Moga yang terselamat dapat mengambil iktibar apa yang berlaku. Ingatlah dunia ini hanya sementara dan pinjaman semata-mata.

Entah kenapa kali ni aku kurang gembira melalui hari-hari di bulan puasa ni. Aku berharap Ramadhan kali ni dapat menjadikan aku lebih baik. Aku berharap sangat Ya Allah. Dah masuk hari kelima Ramadhan, masih sempat lagi untuk menginsafi diri sendiri. InsyaAllah, ku memohon kehadrat mu Ya Allah. Aminn.

Salam Ramadhan kepada pembaca blog ini, kawan-kawan dan seluruh umat Islam di serata dunia. Marilah kita bersama-sama memperbanyakkan ibadah kepada Allah di bulan ini. Renung-renungkan wahai sahabat.



No comments:

Post a Comment