Assalamualaikum

Seperti yang dijanjikan aku akan cerita tentang Jelajah Era (JE). Aku datang ke sana terlalu awal. Sampaikan pukul tengahari aku dah terpacak kat sana. Waktu tu masih tiada orang lagi di sana. Berbanding Hotfm Mini Jam, sudah lama tapak karnival akan dipenuhi orang ramai.

Hanya pada pukul 2 petang barulah kelihatan ada orang hadirkan diri. Yang kelihatan di tapak karnival hanyalah Skuad Myvi Era. Aku bernasib baik berpeluang untuk dapat tiket Vvip dan boleh melihat konsert dengan lebih dekat.

Pukul 5 petang, konsert dimulakan. Artis pada sesi petang ialah Pop Shuvit,
Ladylike (kumpulan dari Sweden - dibawah naungan KRU), Alif Aziz, Dina (DJ Era yang turut menyanyi), Flop Poppy, dan Tomok & Newz Boy



Pukul 8.45 malam, konsert malam dimulakan. Artis pada sesi malam ialah, Isma AF7, Ruffedge, Adam, Alexa (kumpulan Indonesia - lagu popular Jangan Lepaskan), Stacy, Coda (kumpulan anak didik Siti - dibawah naungan SNP Productions), Siti Nurhaliza, Jinbara, dan Bunkface.



Aku sempat untuk menyelinap masuk ke khemah artis dan hanya sempat snap pitcha bersama Sam pada malam itu. Petang pula hanya sempat snap bersama Adi Fashla padahal ramai yang aku jumpa dan berdekatan dengan kami. Langsung tak punya rasa keseronokan untuk bergamba bersama mereka. Mungkin bukan road tour dari Hotfm mahupun Tv3 barangkali. Hadiah yang aku dapat T-Shirt Era, tangan besar Perodua, CD Amy Mastura - Happy dan hadiah dari Perodua.




Assalamualaikum



Ramadhan akan tiba beberapa hari sahaja lagi. Kepada perempuan yang tak habis ganti puasa, silalah cepat-cepat berbuat demikian. Bagi lelaki yang kuat merokok tidak kira masa, silalah cuba untuk memperlahankan ketagihan anda kerana puasa sudah dekat ok.

Cakap pasal Ramadhan, aku dah dengar lagu-lagu raya sedang berkumandang di sini sana. Di hostel aku juga ada yang dah bukak lagu raya termasuklah aku. Saja nak tambah mood untuk menyambut ketibaan bulan yang mulia ni.Tarikh jangkaan puasa bagi Malaysia ialah pada 22 Ogos 2009, pada hari Sabtu minggu hadapan.

Khas tuk peniaga-peniaga Bazar Ramadhan, silalah sediakan ayam percik, kuih pelita, air bandung, kuih talam dan apa-apa yang sepatutnya. Aku suka untuk makan itu okeyh. Paling susah nak cari semestinya kuih pelita. Yang ada jual selalunya sangat tidak menepati citarasa aku langsung ok.

Dalam keseronokan, jangan lupa berdoa untuk orang-orang Islam di Gaza semoga terselamat dari kekejaman Israel. Semoga mereka dapat bersama-sama dengan kita menyambut RAMADHAN yang mulia ini.



p/s : hopefully 1 Ramadhan dapat berbuka bersama keluarga



Assalamualaikum

21 May 2009

Aku pernah tanya kepada arwah AIN.
Aku tanya soalan ini kepada ramai orang.

1-Nama kamu panggil saya?
Jawapan die, mangkok! hehe..

Aku tak marah dia panggil aku nama tu.
Gelaran itu untuk geng kami.
Dia pula aku panggil mangkuk tingkat.

2-Lagu yang kamu rasa tuk saya?
Jawapan die, kenangan terindah.

Kenangan antara aku dan dia pasti akan diingati.
Lagu itu pasti mengingatkan aku kepada dia.

3-Artis mana yang kamu tengok ingat saya?
Jawapan die, Fafau.. dah semestinya.

Dia tahu minatku pada Fafau sejak dulu lagi.

4-Kenangan dengan saya yang kamu ingat?
Jawapan die, Petik putik pokok kat pondok guard! Argh, rindunya.

Itu memang hobi aku dan dia. 
Selalu berlumba siapa dapat petik paling banyak.
Antara aku dan dia selalu menang berbanding Kiela.

5-Kata-kata kamu tuk saya?
Jawapan die, bila kita akan berjumpa lagi? rindunya saat itu!!!

Aku tidak dapat berjumpa dia untuk selama-lamanya.
Sentiasa akan merindui dia selama-lamanya.
Hanya pusaranya bisa aku lawati.



Mesej- mesej terakhir dari Arwah Ain.
Aku sering dapat mesej-mesej dari dia yang mengingatkan aku kepada Allah.
Ain orang yang sering bertanya khabar diriku.
Orang yang tidak pernah lupa membalas mesej-mesej aku.
Mesej dari dia yang masih dalam simpananku.

13 Jun 2009

Lahirnya manusia disambut dengan AZAN
Matinya manusia diiringi dengan SOLAT
Antara AZAN & SOLAT
Argh!! Alangkah singkatnya hidup ini..

p/s : memang singkat sehingga kau pergi terlalu cepat

5 Julai 2009

Menangislah wahai TEMAN pabila..
perSAHABATan yang murni menjadi satu yang MUSTAHIL..
keJUJURan menjadi sesuatu yang JARANG dilakukan..
keIKHLASan berubah menjadi pengKHIANATan..
keMUNGKARan berubah menjadi satu keBAJIKAN..
keADILan dianggap tindakan yang meMALUkan..
sebaliknya
meNINDAS dianggap sebagai satu UNDANG-UNDANG..
ISLAM dan nilai-nilai ajarannya menjadi keMUNDURan..
keBENDAan menjadikan orang yang ZALIM berubah menjadi miskin..
dan orang yang diZALIMI berubah menjadi PENINDAS..
dan menangislah..
jika perasaan untuk berubah itu datang,
tetapi perasaan malas & menangguh-nangguh itu muncul..

p/s : ya, aku sedang menangis dalam hati aku untukmu..

AL-FATIHAH

Hanya DOA dapat ku kirim.



Assalamualaikum


So long, fare the well
The dancer and the dancing days have taken leave and fell
So turn down this bed of stone
Quench me with the deadly nightshade from the rose that you belong

The long December rain is falling now
Running down on streets to nowhere
Music is my life you're my sweetest nightingale
But I can't hear it here no more
And I go
I go

Hush now, don't shake or break
Words have fallen silent like soldiers to the grave
No matter what they do or say
Lay me on the sleepy meadow by the tracks upon your face




Assalamualaikum


Sayu terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu
hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari
kau pergi.. pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia



p/s : lagu ini pasti akan mengingatkan aku kepada arwah Ain

Assalamualaikum



AIN NURHUSNA BINTI ABD RAHMAN

8 Oct 1990- 4 Ogos 2009

55,Hala Taman Tambun 1,
Taman Tambun,
31400 Ipoh,
Perak

.AL-Fatihah.
.Semoga Rohmu ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.
.Aku akan ingat kamu selamanya.
.Aku rindu sayang kamu.



Assalamualaikum

Pagi tadi aku dikejutkan dengan berita yang tidak disangka-sangka.
Berita tentang kematian teman seperjuanganku.
Salah seorang teman rapatku.
Teman semasa aku berada di Ipoh.
Teman yang ku rindui.
Sudah bertahun aku tidak bertemu dia.
Perpisahan aku dan dia untuk selamanya.
Perpisahan yang menyakitkan.
Semoga kamu tenteram di sana.

AIN NURHUSNA BINTI ABD RAHMAN

Nama kamu akanku ingat tuk selama-lamanya.
Reunion kita tidak akan terjadi lagi.

AL-FATIHAH
8 oct 1990 - 4 ogos 2009





Assalamualaikum

Aku tertarik dengan satu artikel memaparkan preview filem Merantau. Filem yang mengangkat martabat ilmu di bidang persilatan. Mungkin filem ini seperti Ong Bak yang memaparkan tentang Tomoi. Filem ini bukan karya dari Malaysia tetapi dari Indonesia.


ibu dan anak


pekerjaan sebelum merantau


aksi seorang pesilat 


membantu ibunya 


babak pertarungan pasti tidak lari

Aku penyokong setia karya-karya Melayu. Tidak kiralah dari Malaysia,Indonesia atau Brunei, kitakan serumpun gitu. Aku pasti akan menjadi salah seorang penonton jika ditayangkan ke Malaysia. Tengok trailer die lagilah bertambah-tambah semangat nak tengok.

Next PostNewer Posts Previous PostOlder Posts Home