Wednesday, August 5, 2009

[Kenangan] Mesej Terakhir


Mesej- mesej terakhir dari Arwah Ain.
Aku sering dapat mesej-mesej dari dia yang mengingatkan aku kepada Allah.
Ain orang yang sering bertanya khabar diriku.
Orang yang tidak pernah lupa membalas mesej-mesej aku.
Mesej dari dia yang masih dalam simpananku.

13 Jun 2009

Lahirnya manusia disambut dengan AZAN
Matinya manusia diiringi dengan SOLAT
Antara AZAN & SOLAT
Argh!! Alangkah singkatnya hidup ini..

p/s : memang singkat sehingga kau pergi terlalu cepat

5 Julai 2009

Menangislah wahai TEMAN pabila..
perSAHABATan yang murni menjadi satu yang MUSTAHIL..
keJUJURan menjadi sesuatu yang JARANG dilakukan..
keIKHLASan berubah menjadi pengKHIANATan..
keMUNGKARan berubah menjadi satu keBAJIKAN..
keADILan dianggap tindakan yang meMALUkan..
sebaliknya
meNINDAS dianggap sebagai satu UNDANG-UNDANG..
ISLAM dan nilai-nilai ajarannya menjadi keMUNDURan..
keBENDAan menjadikan orang yang ZALIM berubah menjadi miskin..
dan orang yang diZALIMI berubah menjadi PENINDAS..
dan menangislah..
jika perasaan untuk berubah itu datang,
tetapi perasaan malas & menangguh-nangguh itu muncul..

p/s : ya, aku sedang menangis dalam hati aku untukmu..

AL-FATIHAH

Hanya DOA dapat ku kirim.


No comments:

Post a Comment