Friday, August 28, 2009

[Event] Jelajah Era Konsert


Assalamualaikum

Seperti yang dijanjikan aku akan cerita tentang Jelajah Era (JE). Aku datang ke sana terlalu awal. Sampaikan pukul tengahari aku dah terpacak kat sana. Waktu tu masih tiada orang lagi di sana. Berbanding Hotfm Mini Jam, sudah lama tapak karnival akan dipenuhi orang ramai.

Hanya pada pukul 2 petang barulah kelihatan ada orang hadirkan diri. Yang kelihatan di tapak karnival hanyalah Skuad Myvi Era. Aku bernasib baik berpeluang untuk dapat tiket Vvip dan boleh melihat konsert dengan lebih dekat.

Pukul 5 petang, konsert dimulakan. Artis pada sesi petang ialah Pop Shuvit,
Ladylike (kumpulan dari Sweden - dibawah naungan KRU), Alif Aziz, Dina (DJ Era yang turut menyanyi), Flop Poppy, dan Tomok & Newz Boy



Pukul 8.45 malam, konsert malam dimulakan. Artis pada sesi malam ialah, Isma AF7, Ruffedge, Adam, Alexa (kumpulan Indonesia - lagu popular Jangan Lepaskan), Stacy, Coda (kumpulan anak didik Siti - dibawah naungan SNP Productions), Siti Nurhaliza, Jinbara, dan Bunkface.



Aku sempat untuk menyelinap masuk ke khemah artis dan hanya sempat snap pitcha bersama Sam pada malam itu. Petang pula hanya sempat snap bersama Adi Fashla padahal ramai yang aku jumpa dan berdekatan dengan kami. Langsung tak punya rasa keseronokan untuk bergamba bersama mereka. Mungkin bukan road tour dari Hotfm mahupun Tv3 barangkali. Hadiah yang aku dapat T-Shirt Era, tangan besar Perodua, CD Amy Mastura - Happy dan hadiah dari Perodua.



No comments:

Post a Comment