Thursday, August 13, 2009

[Aku] Salam Ramadhan 2009


Assalamualaikum



Ramadhan akan tiba beberapa hari sahaja lagi. Kepada perempuan yang tak habis ganti puasa, silalah cepat-cepat berbuat demikian. Bagi lelaki yang kuat merokok tidak kira masa, silalah cuba untuk memperlahankan ketagihan anda kerana puasa sudah dekat ok.

Cakap pasal Ramadhan, aku dah dengar lagu-lagu raya sedang berkumandang di sini sana. Di hostel aku juga ada yang dah bukak lagu raya termasuklah aku. Saja nak tambah mood untuk menyambut ketibaan bulan yang mulia ni.Tarikh jangkaan puasa bagi Malaysia ialah pada 22 Ogos 2009, pada hari Sabtu minggu hadapan.

Khas tuk peniaga-peniaga Bazar Ramadhan, silalah sediakan ayam percik, kuih pelita, air bandung, kuih talam dan apa-apa yang sepatutnya. Aku suka untuk makan itu okeyh. Paling susah nak cari semestinya kuih pelita. Yang ada jual selalunya sangat tidak menepati citarasa aku langsung ok.

Dalam keseronokan, jangan lupa berdoa untuk orang-orang Islam di Gaza semoga terselamat dari kekejaman Israel. Semoga mereka dapat bersama-sama dengan kita menyambut RAMADHAN yang mulia ini.



p/s : hopefully 1 Ramadhan dapat berbuka bersama keluarga


No comments:

Post a Comment