Monday, December 21, 2009

[Filem] Sang Pemimpi


Assalamualaikum

Bercakap tentang filem terbaru Sang Pemimpi. Filem ni diadaptasi dari novel karya Andrea Hirata yang juga novel kedua selepas Laskar Pelangi. Novel-novel karya Andrea Hirata ni buat aku tertarik bila baca. Dah masuk buku keempat yang aku baca karya dia. Antaranya, Laskar Pelangi, Sang Pemimpi, Edensor dan Maryamah Karpov yang merupakan karya terakhir dalam tetralogi Laskar Pelangi. Memang terbaik tulisan kisah benar tentang kehidupannya, keluarganya, rakan-rakannya, pengalamannya dan suasana di Belitong, kampung halamannya.

Babak-babak di dalam filem Sang Pemimpi


Filem ini baru ditayangkan di pawagam Indonesia pada 17 Disember lepas. Maksudnya masih baru lagi. So, tak tahulah bila akan sampai Malaysia dan aku dapat menonton filem ini. Kepada peminat Ariel Peterpan, korang akan lihat dia berlakon sebagai Arai dewasa dalam filem ini. Arai adalah merupakan watak penting dalam filem ini selepas watak Ikal. Jangan lepaskan peluang menonton buat pertama kalinya Ariel di layar perak. Korang juga boleh ke laman facebook Sang Pemimpi untuk maklumat lebih lanjut mahupun ke laman web rasmi Sang Pemimpi.

wajah Ariel yang melakonkan watak sebagai Arai dewasa

Trailer filem Sang Pemimpi


p/s : tahniah kepada filem Laskar Pelangi kerana telah berjaya memenangi Filem Terbaik Asia Pasifik baru-baru ini di Kaohsiung, Taiwan.


No comments:

Post a Comment