Wednesday, July 27, 2011

[Cuti-Cuti] Kuching, Sarawak - Penginapan


Assalamualaikum

Kali ni aku nak story pasal penginapan. Kami satu family tak kisah sangat tentang tempat tidur. Asalkan tempat tu selesa sudah memadai. Kitorang memilih Pinnacles Lodge untuk hari pertama dan hari terakhir. Yang untungnya kat sini, bawah je Pinnacles ni ada 7Eleven kalau tiba-tiba kelaparan tiba-tiba ke tak sempat beli pape. Sampai mamat 7E ni dah kenal aku dengan kakak aku sebab kitorang asyik borong mineral water.


gamba bilik yang diambil dari pinnacles web

Kat pinnacles ni jugak, setiap pagi akan ada breakfast roti bakar dan korang boleh buat air panas sendiri. Semuanya self service. Jangan risau, korang dijamin puas hati kat lodge ni. Kalau orang yang tak sempat nak tempah kereta sewa, hotel ni ada no-no yang boleh dihubungi korang. Korang boleh view detail kat Pinnacles Kuching. Lodge macam ni selalunya menjadi pilihan backpackers untuk menginap. Family pun sebenarnya takde masalah.

Dua malam yang lainnya, kami memilih untuk menginap kat Harbour View Kuching sebab boleh dikatakan ia antara hotel rate paling murah kat Waterfront Kuching ni. Kalau korang yang nak shopping sekitar sini, takpun nak ke India Street, China Street dan feeling-feeling bulan madu kat Waterfront, Harbour View paling tepat pilihan korang. Pada pekerja kerajaan, korang akan dapat special price. Untunglah.


view dari bilik hotel kami

No comments:

Post a Comment