Wednesday, August 29, 2012

[Raya] Cerita Raya Kedua 2012


Assalamualaikum


Mulakan entry kembali dengan muka sendiri. Tidak sah hari raya tanpa bergambar di bendang. Itu trademark orang Kedah. Hangpa semua kena tau. Mana tau nanti nak kawen dengan orang Kedah, tak tau bendang tu apa, bendang tu sawah padi okay. Seperti kawasan model di atas bergambar. Eh.


Hari kedua kami beraya lagi. Hari ni beraya ke kawasan sedara mak. Sebelum beraya, kami ziarah kubur arwah Tokwan Ramli dengan arwah Toknek Ya. Sorang tu ayah kepada mak, sorang lagi, datuk kepada mak. Masjid ni agak lama jugak kat area sini. Yang pasti ada beduk lagi kat masjid ni tapi tak rasa diguna sangat sebab ada je pembesar suara kat sini.

keluarga Ramli raya kedua

Raya kedua ni banyak habiskan masa beraya ke rumah ibu sedara dan bapa sedara kepada mak. Ramai dah aku tak berapa nak kenal. Kalau yang tua-tua tu ingatlah jugak tapi kalau anak-anak diorang, cucu-cucu diorang tu peninglah beb. Iyalah jumpa pun kadang-kadang setahun sekali, kadang-kadang bertahun sekali, macam mana tu? Hari raya kedua ni kami terus balik Penang terus. Katanya raya ketiga hari berehat di rumah. Mungkin. 


No comments:

Post a Comment