Thursday, August 30, 2012

[Cari Makan] Sany Char Kuey Teow


Assalamualaikum

Mai, rapat-rapat. Cheq nak habaq satu kedai Char Kuey Teow yang boleh tahan sedaplah jugak. Kedai ni kat area Tokong Ular tu. Dulu-dulu zaman cheq duduk Penang, memang selalu cheq mai makan tang sini or dulu cawangan dia ada dekat depan USM tapi sekarang cheq rasa dah tukaq owner sebab lalu hari tu nama lain yang depan USM tu.


Tengoklah muka-muka kelaparan semua kat atas tunggu Char Kuey Teow. Sepinggan tak silap harga dia RM3. Ada udang, ada kerang. Standard orang cakap. Kalau special tak pulak order. Aku makan tak cukup sepinggan kalau Sany ni, tambah sepinggan lagi tapi share dengan kakak aku yang baju merah tu. Jangan risau pada yang tak makan Char Kuey Teow, kat sini ada makanan tomyam yang lain, boleh je order. Hari tu siap ada jual Nasi Tomato lagi.

Sany Char Kuey Teow 

Walaupun tak sesedap dulu, dulu lagi sedap kot! Terbayang-bayang. Tapi boleh dikatakan, Char Kuey Teow ni sedap dibandingkan dengan yang aku dok makan kat Selangor ni. Rasa ala kadar je. Asal berkuah jadilah. Sungguhlah. Ada cadangan Char Kuey Teow yang sedap kat tempat korang? Bolehlah gtau aku. Aku suka try. Pastikan yang sedap. Jangan ala kadar tau.



No comments:

Post a Comment