Thursday, July 28, 2011

[Cuti-Cuti] Kuching, Sarawak - Sampan oh Sampan


Assalamualaikum

Sampan oh sampan. Teringat sama kayak bila naik. Padahal takde kena mengena kayak dengan sampan ni. Sampan-sampan ni guna enjin untuk digerakkan. Kalau tak guna enjin rasanya tak mampu sampan ni untuk didayung ke seberang sebab penumpang-penumpangnya lebih berat dari biasa. Sampan ni digunakan untuk menyeberang ke sebelah sana. Kalau seberang sana, korang hanya perlu bayar 50 sen saja. Kalau jauh lagi, bayarlah ikut jaraknya yea. Layan muka excited kami sekeluarga.

tak sabar nak naik dah. cepatlah turun.  

pakcik sampan yang semangat nak masuk sekali





Ada satu hari tu, kitorang tengah naik sampan, terserempak dengan mereka-mereka yang tengah training sampan panjang ni. Selalunya kat depan akan ada gendang besar. Sambil-sambil diorang dayung tu, orang depan tu main gendang tu. Syiok oh tengok. Laju plak tu diorang dayung.




No comments:

Post a Comment